Sunday, September 19, 2010

Saya suka II

Saya ada dua orang kakak; Kak Ma' dan Kak Jie.

Kak Ma' kakak sulong saya, manakala Kak Jie kakak sepupu saya. Sejak pertama kali saya celikkan mata di dunia ni, Kak Jie sudah ada di rumah saya, bersama saya. Alkisahnya selepas ibu bapa kandung Kak Jie bercerai, Tok yang jaga Kak Jie. Selepas Tok sudah makin dimamah usia, Tok pindah dan tinggal dengan Mak saya. Jadi, secara automatiknya, Kak Jie berada dalam jagaan Mak dan Ayah.

Balik baru2 ini, Kak Jie bercerita. Ada seorang kenalannya ingin masuk meminang. Memang dari dulu lagi, Ayah kurang berkenan dengan lelaki pilihan Kak Jie. Tapi sekarang, Ayah sudah mula bagi lesen pada Kak Jie melihatkan kesungguhan dan keikhlasan lelaki tu.

Muka Kak Jie sangat berseri ketika bercerita. Nampak sangat yang Kak Jie gembira.

Mungkin rombongan meminang akan datang dalam waktu yang terdekat, dan harapnya saya ada kat rumah masa tu.



* Kak Jie, kalau Kak Jie gembira, saya lagi suka.    :)

No comments: