Thursday, March 22, 2012

jatuh bangun


Kadang-kadang kita rasa diri sangat bersemangat. Kerja apa-apa pun jadi mudah. Bagi la apa-apa pun, sekelip mata je boleh siap. Rasa macam dunia ni kita yang punya.

Kadang-kadang kita rasa sangat lemah dan down. Muka pun jadi ketat, malas nak senyum. Rasa macam nak pergi jauh-jauh, tak nak jumpa siapa-siapa pun. Walaupun orang putih kata ‘no man in an island’, rasa macam nak buktikan yang diri mampu sendiri, tapi bukan lama-lama la kan :P

Presentation BM baru-baru ni, saya dan kawan-kawan dah buat yang terbaik. Kami dah all out semuanya. Rasa letih dan sedikit stress, tapi salah kami jugak la kan sebab buat kerja last minute. Apa-apa pun kami dah usaha, terpulang la kepada Cikgu dan rakan-rakan sekelas untuk menilai kami.

Tak habis lagi tension buat presentation BM tu, dapat lagi satu task untuk kritik radiograph. Scapular Y, memang agak susah. Satu malam saya duk mengadap radiograph tu sampai buku untuk exam esoknya pun saya tak buka. Terima kasih kawan-kawan yang banyak tolong saya masa saya tengah terkial-kial cari jawapan untuk radiograph tu.

Subhanallah! Cantik kat ciptaan  Tuhan. Scapula kita nampak macam bentuk Y  bila diambil dengan posisi oblique.
[ Source: Google. ]


Jatuh bangun, adat manusia la kan?

Macammana pulak dengan iman kita?

Jangan jatuh tak bangun-bangun.


No comments: