Friday, March 9, 2012

demam




Bila sihat, kita buat benda yang bukan-bukan. Bila dah sakit, mula la tak larat nak buat semua benda.

 Hampir 3 hari tidak dapat berpisah dengan katil. Mata asyik ingin lelap. Celik mata kejap, solat, isi perut dan makan ubat, lepas tu kembali lena.

 Asalnya ke klinik untuk ambil ubat batuk dan selesema, tapi doktor pula cakap diri demam. Doktor bagi ubat dan pesan jangan lupa habiskan semua ubat tu.

 Kelas BM yang lepas, selesema saya agak teruk. Asyik bersin tak henti-henti, sangat tak selesa. Bila Cikgu Chow suruh baca slide yang panjang tu, saya rasa sangat malu. Suara sengau, boleh ke kawan-kawan saya ni faham apa yang saya baca? Mujur la sebelum tu Cikgu Chow dah cakap awal-awal yang saya ni bukan alien. Kalau tak, mesti kawan-kawan saya tak faham bahasa ‘alien’ saya kan?

Sekarang dah kembali ke rutin biasa. Gembira dapat bersama kawan-kawan dalam kelas.


 Sakit itu penghapus dosa. Namun janganlah dibiarkan saja andai sakit datang mengganggu. Jaga kesihatan,bersyukurlah dengan nikmat sihat yang Tuhan bagi.


No comments: