Friday, January 21, 2011

Petise#2

Ketika aku mohon kekuatan, Allah berikanku kesulitan hingga aku kuat.
Ketika aku mohon kebijaksanaan, Allah berikanku masalah untukku pecahkan.
Ketika aku mohon kesejahteraan, Allah berikanku akal untukku berfikir.
Ketika aku mohon keberanian, Allah berikanku bahaya untukku atasi.
Ketika aku perlukan cinta, Allah berikan orang bermasalah untukku tolong.
Ketika aku mohon bantuan, Allah berikanku kesempatan.
Ketika aku tidak pernah menerima apa yang aku pinta, tapi aku menerima apa yang aku perlu.

-Imam Ghazali-




Pandang pada yang positif, nyahcaskan segala yang negatif.






* Last Fardu Ain class; next week Kak Salmah, Chief Fasi tak dapat datang sebab ada program di UIAM Gombak.
* Selamat Hari Lahir buat sahabat saya, Solehah Zulkifli! Sayang Lehah.. :)
* Upin kan 'abang', tapi kenapa Upin lagi manja daripada Ipin ya?
* Jom tingkatkan amal!


No comments: