Thursday, May 24, 2012

takadatajuk


[ sila pusing kepala anda 180 darjah ]


Orang lain sibuk study, saya sibuk dengan dunia saya sendiri.

Buku depan mata. Belek-belek dan baca tulisan-tulisan yang ada. 

Tengok gambar-gambar dan label. Hafal.

Handphone berbunyi menandakan ada mesej masuk.

Ya Allah, rindunya saya pada sahabat saya yang seorang ni!

Lantas fikiran melayang ke zaman sekolah dulu.
Main-main dalam kelas, kacau-kacau kawan, borak-borak atas katil sebelum tidur.
Semua tu dulu, dah lepas. 
Tapi kenangan tu masih ada.


[ form 4 ]


Tapi sekarang, saya kena serius dan tak boleh main-main dah. 
Kena buang perangai yang nakal dan macam budak-budak tu.

Sebabnya, I want to be a good radiographer! 
Takkan la nak handle patient dengan perangai yang bukan-bukan kan.

Oh, exam lagi 2 hari.
Berusaha dan bersungguh la wahai diri.
Belajar bukan untuk lulus exam je, tapi belajar untuk seumur hidup.


[ coursemates ]

Kami akan bersama lagi 3 tahun lebih.
Semoga perjalanan kami dipermudahkan. 

Kami nak jadi radiographer yang baik, 
kami nak tolong doctor untuk diagnose penyakit anda semua.
Doakan ya.


Radiographers;

We treat often
We cure sometimes
We comfort always
:)


No comments: