Sunday, May 2, 2010

...Bantu saya...


Sahabat, bantu saya. Saya ingin sembelih cinta dunia, saya ingin lari dari khayalan tak berguna, saya ingin hilangkan fikiran yang melayang pada tempat yang tak sepatutnya, saya ingin dapatkan hati yang baru untuk ganti hati saya yang sering leka, saya ingin betulkan diri saya yang selalu berbuat dosa.

Bantu saya sahabat, jangan biar saya keseorangan. Jangan biar saya hanyut dibawa keasyikan, jangan biar saya tenggelam dalam kelalaian, jangan biar saya lemas dalam kejahilan.

Bantulah saya. Berkeraslah dengan saya jika perlu. Walaupun hati ini mungkin terguris, ia adalah lebih baik daripada membiarkan hati ini menjadi hitam dan busuk.

Bantulah saya. Bawalah saya ke arah cahaya supaya saya boleh tinggalkan gelap yang gelita.

Bantulah saya.

Saya sedang cuba, dan mungkin cubaan ini tidak akan membuahkan hasil andai sahabat tiada di sisi saya.

Bantulah saya. Didiklah saya. Bimbinglah saya.

Tarbiah daripada sahabat amat saya pinta.

No comments: