Monday, May 17, 2010

...Selamat Hari Guru...


 “..16 Mei Hari Guru
Hari kito ingat jaso guru
Marilah bersamo
Kito sambut..

Dendangan dikir barat oleh pelajar Form 5 pada tahun 2005. Saya dan rakan-rakan, Form 2, persembahkan sketsa untuk para guru kesayangan. Seronok betul masa tu!

First time saya naik ke pentas untuk buat persembahan, dan saya memang sangat teruja.

Tambah pulak, at the end of the ceremony, kami dinobatkan sebagai naib juara!

Juaranya?

Tentu sahaja senior kami yang Form 5 itu kerana karya mereka yang sangat menghiburkan hati.

Tapi bagi kami, dapat nombor dua pun dah memadai. Budak hingusan baru belajar menonjolkan diri, dapat perhatian ramai pulak tu, memang kami suka!

Masa saya Form 5 pulak, saya dan rakan-rakan MPP jadi committee untuk sambutan hari guru untuk tahun tu. Best sangat!

Dengan sokongan Cikgu Fakrul, guru kaunseling masa tu, majlis sambutan tu jadi happening. Gimik perasmian yang dipersembahkan oleh beberapa pelajar Form 3 memang menjadi.

Sekarang, dah tahun 2010.

Dah 2 tahun tak sambut hari guru. Sedihnya.

Rindu kat guru-guru saya.


*    *     *


Guru kan ibarat lilin yang membakar diri untuk menerangi insan lain?

Betapa mulia hati guru kan?

Sesetengah orang memandang rendah profesion ni.

Patut ke?

Memang tak patut.

Tanpa guru, siapa la kitakan…


*     *     *




Cikgu, saya nak ucapkan jutaan terima kasih atas didikan dan bimbingan cikgu selama ni.
Saya kenang jasa dan pengorbanan cikgu sampai bila-bila.

..Thanks for everything..


No comments: