Monday, July 5, 2010

...Jangan zalim...



Zalim maksudnya meletakkan sesuatu bukan pada tempatnya.

Betul kan?

Itu yang saya belajar dulu, masa kat sekolah menengah.


Saya cuma nak ingatkan diri saya agar tak berlaku zalim pada orang lain.


Baru2 ni sahabat saya dimarahi seseorang disebabkan saya.
Saya sedikit terkilan.
Saya yang bersalah, tapi sahabat saya yang jadi mangsa.
Sepatutntya saya la yang patut kena marah.
Bukan bermaksud saya suka kena marah atau apa,
tapi tak perlu la nak lepaskan kemarahan tu pada orang yang tak sepatutnya.
Kesian sahabat saya tau.
Kalau saya yang salah, tegurlah saya.
Jangan libatkan orang lain.
Saya tak sanggup tengok sahabat yang sayang dilukai.


Maaf, sedikit emosi.
Tapi saya cakap serius tau,
tegur saya kalau saya salah.
Jangan marah orang lain.
Insya-Allah saya boleh terima semua tu.



No comments: