Tuesday, June 1, 2010

...Welcome June!...


My most favourite month in the year is coming!

JUNE!!!

Why do I like this month, ey?

It’s because……………..( fill in the blank kay).

Hehe..


Jun memang saya nantikan setiap tahun.

Rasa berbunga je hati bila Jun menghampiri.

Saya suka Jun!


Urm, apa yang saya nak bagitahu tadi ek?

Hah, dah ingat!

Before ni, saya jarang sangat jumpa rakan-rakan saya yang lahir pada bulan ini.

Tapi at last, saya baru perasan yang rupa-rupanya ramai sahabat saya yang lahir pada Jun!

Seronoknya saya…

Nak tahu siapa mereka?

Mereka ialah Ateh Fatihah, Sarah Syazwani, Kak Hidayah, Baitul dan Along Aisyah.

Yang brothers lak; Ayie, Bro. Lokman dan Bro.Farid.

Tak ramai?

Ramai la tu..

Kan lebih daripada tiga..

Haa, Ronaldo pemain bola sepak dari Brazil tu pun lahir pada bulan Jun tau!

Betapa specialnya awak, Jun!


Memandangkan ramai yang akan sambut birthday mereka pada bulan ni, saya nak share satu sajak tentang birthday. Baca tau!

Sajak ni dikarang oleh Muhammad Aszuat Mohd. Khalid ~ saya pinjam sajak awak ye Encik Aszuat…


Hari Lahir

Kadangkala
Kita sering dibuai kebendaan
Dalam mencari suatu pemberian
Sebagai hadiah hari lahir
Walaupun ianya hanya ketemu
Dalam setitik pengorbanan.

Namun
Kita sering kealpaan
Membajai rohani insan itu
Dengan peringatan tulus
Apakah pemberian seorang manusia
Yang lebih bernilai
Daripada segenggam doa yang dipohon
Untuk insan itu
Meneruskan nafasnya menghadapi hari esok?


Urm, dah baca?

Kalau belum, skrol balik ke atas.


Apa yang awak fikir bila dah baca sajak ni?

Betul kata Encik Aszuat ni kan?

Kita sering terlupa akan hal yang penting ni.


So kawan-kawan, inilah yang saya harapkan bila datangnya hari istimewa saya nanti.

Semua orang akan suka bila dapat hadiah, saya sendiri tak nafikannya.

Rasa nak senyum sepanjang masa bila dapat hadiah.

Tapi, saya lebih harapkan hadiah yang ini.

Doakanlah saya…


Doakan saya agar saya berjaya menggapai cinta-Nya.

Doakan saya agar saya berjaya meraih indahnya syurga.


Buat emak, terima kasih sebab bersusah payah mengandungkan dan melahirkan saya.

Buat ayah, terima kasih sebab berkeringat dengan peluh untuk membesarkan saya.

Buat keluarga, terima kasih sebab melayan saya seperti yang sepatutnya.

Buat teman-teman, terima kasih sebab menerima saya seadanya.


Buat semua, selamat melangkah ke Jun!

No comments: