Thursday, June 3, 2010

...Saja-saja...

Saya duduk sendirian.
Merenung jauh ke langit. 
Terasa sayu di hati.
Lagu-lagu nasyid sedari tadi menjadi halwa telinga. 
Tak ada mood nak buat apa-apa.

Tiba-tiba teringatkan sesuatu. Saya ambil phone, saya snap gambar ni.



Nampak dua orang gadis kat depan tu? Seorang daripada gadis tu pemilik diari hijau yang kat belakang tu. Yang seorang lagi, gadis si pemberi diari.

Syafiqah, saya rindu kat awak. Bila kali terakhir kita berjumpa ya? Oh, akhir sem lepas. Awak datang jumpa saya, awak hadiahkan saya novel Menunggu Cinta Tuhan. Kenapa awak selalu beri saya buku? Muka saya nampak macam nerd ke?


Gambar kedua yang saya snap.



Segala benda yang ada dalam gambar ni pun kawan-kawan saya yang beri; penanda buku dan burung kertas.

Nama mereka yang baik hati ini; sekali lagi Syafiqah, Siti Nurbaya, Hidayah Halim, Aisyah Zulkifli, Ukhti Zahra dan Nadia. Semuanya kawan-kawan saya di sekolah dulu. 

Awak yang tiada nama di sini, tak bermaksud awak tak baik hati tau! Awak semua baik, sebab awak kawan saya. Huhu. 

Rasanya semua mereka yang namanya ditulis ni tak tahu akan kewujudan blog ni. Tapi tak apa, saya tak kisah.


Tajuk entry kali ni pun saja-saja, so saya memang saja-saja tulis semua ni. Maaflah pada awak semua yang terpaksa mambaca entry yang mengarut ni. Tapi kalau kawan-kawan saya yang ada nama kat atas tu yang baca, maybe diorang akan terharu. Hehe, perasan betul saya ni.

Cukup di sini.

"...Rahmat dari-Mu ku dambakan
Keampunan-Mu ku pohonkan..."

In-Team masih lagi menyanyi untuk saya…


No comments: